Koszmarny sen Michaela - rozwiązanie

Jedną lewę mamy. W końcu koszmar chyba nie jest aż taki, żeby asy atutowe nie brały. Skąd wziąć drugą?

Szanse nie wyglądają różowo. Jeżeli wziąć na poważne licytację gracza S, to poza pikami nie może on mieć żadnej przegrywającej karty. Jego ręka musi wyglądać tak:

♠ DW1098765 ♥ AKD ♦ AK ♣ -

Karty dziadka i nasze, a także wyjście asem trefl, nie pozostawiają żadnych wątpliwości.

Nie ma w tej sytuacji szans na lewę, na którą możemy poczekać przy pasywnej obronie. Jedyną szansę na obłożenie daje przebitka kier. Jednak partner, jak to często bywa, nie stanął na wysokości zadania i nie wyszedł w ten kolor. Czy możemy tą przebitkę „załatwić sobie” własnoręcznie?

Jak najbardziej. Nie jest łatwo dostrzec, w jaki sposób. Można jednak zmusić rozgrywającego do zagrania w ten kolor. Musi to jednak stać się przed atutowaniem, no i musimy mu odebrać możliwość zagrania w jakikolwiek inny kolor, gdy będziemy jeszcze mieli czym przebijać…

Po takiej analizie obłożenie jest już proste Mrugnięcie

Przebijamy asem atu i gramy w karo. Rozgrywający po wzięciu w ręce, zagra w pika do króla i będzie musiał zagrać dziadka, gdzie będą same kiery. Przebijemy i możemy powrócić do krainy Morfeusza.

Oto cały rozkład:

 

♠ K

 

 

♥ W1098765432

 

 

♦ 2

 

 

♣ 2

 

♠ -

N

♠ A432

♥ -

W             E

♥ -

♦ 3

♦ DW10987654

♣ AKDW109876543

S

♣ -

 

♠ DW1098765

 

 

♥ AKD

 

 

♦ AK

 

 

♣ -